Podzámecké zahrady Kroměříž

pátek 23. června 2017 767 01 Kroměříž, Česko

Kroměříž je nádherné město, to je moje srdeční záležitost. Jsou to moje vzpomínky na dětství i na osobní chvíle, kdy jsem se zde vždycky cítila dobře. Takže i nyní, jsem jezdím s malou a chci ji to město ukázat.
Kromě zámku a Květných zahrad jsou Podzámecké zahrady jednou z mnoha dalších dominant města a zároveň tvoří tyto tři věci památku UNESCA.  Jsou volně přístupné pro veřejnost, najdeme je kousek od hlavního náměstí v centru města a logicky podle názvu jsou pod zámkem.
Zahrada původně sloužila jen jako užitková zahrada, ale díky bohu, že přišlo období Baroka. Začali se sázet okrasné dřeviny, rybníčky, potůčky, sochy či malebné stavby, to vše udělalo své a zahrada se změnila na romantickou, nádhernou barokní zahradu.



Za hezkého počasí zde jezdí okružní vláček, najdeme zde i občerstvení, malou minizoo, všude plno potulujících se pávů, krásné kašny, spoustu nádherných květin a malebných koutků zahrad, kde vždycky vidíme kousek zámku.
Určitě je dobré si zde udělat spoustu fotek, pokaždé tu potkám nějakou svatbu či se zde něco natáčí. Zahrady jsou vhodné samozřejmě pro rodiny s dětmi, je zde bezbariérový přístup, takže se zde dostanou opravdu všichni.
I když jsem zde byla již opravdu mnohokrát, tak ta zahrada má pořád své kouzlo a nikdy neomrzí, určitě i místní jsem rádi několikrát ročně zavítají, jen tak si odpočinout, sednou si někde na klidné místo a kochat se nejen krásnou architekturou, ale i přírodou kolem.