Medvědín

úterý 16. května 2017 Medvědín, 543 51 Špindlerův Mlýn, Česko

Medvědín velmi oblíbené a známé středisko ve Špindlerově mlýně. Každý lyžař, který zavítá do Krkonoš zná tohle místo, ale kouzelné je to tady i v jiném ročním období.
Já jsem zde byla několikrát, ale většinou v zimě. Lyžuje se zde moc dobře, nahoru se dostane člověk lanovkou a na vrcholu má několik možností jak se dostane zpět dolů. V podstatě může se dostat i Horní Mísečky, pokud se člověk vydá trasou přes les, tak vyjede u Jilemnické boudy a pak už je na Mísečkách, zpátky se dostane vlekem zase nahoru na Medvědín. Takže tras je opravdu mnoho. A když člověk nelyžuje, prolíná se to tady i z běžeckými trasami, hlavně je tady známá restaurace Na Stopě a na Mísečkách se dá i sáňkovat. A pokud se člověk chce jen tak projít, tak není vůbec žádný problém. Může dojít až na Labskou boudu.Tento článek bude spojením z několika mýma návštěvami za poslední 3 zimy. V podstatě každou návštěvu jsem absolvovala něco jiného, ne že bych chtěla, ale nějak tomu ta situace vždycky nahrála....



První moje návštěva ještě před otěhotněním byla na lyžích, trochu jsem se bála, protože jsem dlouhé roky nelyžovala, ale z vrcholu vede krásná modrá sjezdovka, kterou jsem si oblíbila, pak jsem se otrkala a sjížděla už červenou, která vede z vrcholu dolů k lanovce.






Druhá moje zimní návštěva byla o rok později, taky v zimě. Jenže tady jsem byla již na začátku těhotenství, takže na lyže jsem už nešla. Ale nechtěla jsem promarnit krásný zimní den a tak jsem se vydala na výšlap. Z Horních Míseček, kolem Jilemnické boudy jsem se napojila na běžkařskou trasu, došla jsem na Vrbatovou boudu, kolem Hančova pomníku a cílem byla Labská bouda, kde jsem se pokochala vyhlídkami a vydala se zpět.







Moje třetí zimní návštěva byla letos zase o rok později, ale již s malou Evelínkou a jelikož má rok, tak se dalo s ní jen sáňkovat. Ale i to jsme si spolu moc užili a když bylo chladno zašli jsme si na čaj do Jilemnické boudy, došli jsme i na oběd Na Stopu.






Moje čtvrtá návštěva byla před pár dny, kdy byl nastal první Máj a my jsme si mysleli, že po sněhu již nebude ani památky. A ejhle asi jsme měli ještě šestí (smůlu) a poslední sníh jsme si užili.
Vyjeli jsme lanovkou nahoru, jako ale ty CENY!!! To je katastrofa, jedna cesta nahoru pro 1 osobu 250 Kč. Já jsem se paní snažila říct, že chci jen jednu jízdu a ne pernamentu, ale ta mě hned vyvedla z omylu, že tohle je cena na jednu jízdu. No ok, ale asi nikdy více. Ještě, že ostatní měli gopassy, tak jsme ušetřili aspoň tak. Pro ty, kdo zde jezdí v zimě, rozhodně si kupte Gopassy, kdy můžete lanovku využívat po celý rok a určitě ušetříte spoustu peněz, při těch cenách, Trasa vhodná i pro kočárky je K13A na Horní Mísečky, projít přes sjezdovku směrem k restauraci Stopa a pokračovat K1A zpátky dolů k lanovce na Medvědín. Je to taková příjemná procházka, nic náročné a ty výhledy stojí za to.













Takže milé cestovatelky i cestovatelé, když neholdujete zimním sportům nebo musíte se postarat o děti, tak neseďte doma a vyražte do hor i tak. Dá se využít krásný den jakkoliv, kdo chce ať si lyžuje, jsou i jiné krásné místa a dovednosti, co lze dělat. I kdyby jste seděli na teplým čajem v nějaké boudě a kochali se přírodou zasypanou sněhem nebo plnou sjezdovku bláznu na lyžích. Doma můžete být kdykoliv...